Ole valmis tegema trenni kuuma ilmaga!

Suvine kuumus ei ole põhjuseks treenimise katkestamiseks või ärajätmiseks, kartuses saada kuumarabandust. Saksa teadlased leidsid viisi, kuidas saad treenimist jätkata ka kuuma ilmaga.
Uuringus osales 20 meest, kes jooksid jooksulindil kuni väsimuseni kolm korda. Iga kord olid erinevad tingimused ja nad sooritasid oma jooksutrenni pärast 1) 20-minutilist eelsoojendust (70% maksimaalsest südame löögisagedusest), 2) eeljahutust, kandes jäävesti 20 minutit puhkeseisundis, 3) ilma igasuguse ettevalmistuseta. Iga kord mõõdeti katsealuste näitajaid nagu sooritusvõime, südame löögisagedus, vere laktaadi kontsentratsioon ning sise- ja naha temperatuuri. Katse esimese 30 minuti järel olid katsealuste südame löögisagedused ja temperatuurid oluliselt madalamad eeljahutusega katse korral kui eelsoojendusega katse puhul. Lisaks oli ka sooritusvõime eeljahutusega katse puhul oluliselt kõrgem kui mõlema teise katsetingimuste korral (kestvus oli vastavalt 32,5 min, 26,9 min ja 30,3 min).
Järeldus: Jäävesti kasutamine enne treeningut parandab oluliselt sooritusvõimet, samas on eelsoojendusel küllalt ebasoodne mõju. Kuna jäävestid pole tavaelus väga laialdaselt kättesaadavad, jahuta oma keha külma dušši all või pane 20 minutit enne trenni jääkott oma kaelale. 

 

Allikas: ajakiri Fitness Hers

Leave a comment

Your email address will not be published.


*