Naisedtrenni.ee blogija- Aet Kiisla!

Meie esimene blogija on Narvast pärit Aet Kiisla. Aet on 40-aastane aktiivne naine, kes on tööalaselt aktiivne Tartu Ülikooli Narva Kolledžis õppejõu ja õppedirektorina.

aetkiisla

Aeda moto on: elada tervislikku elu pikalt ja täisväärtuslikult. Hea väljanägemine ja spordivõistlused võivad olla ka selle osana, aga pole esmatähtsad.

Aet kirjutab: ”Toiduga on mul eriline suhe. Olen kirjutanud toidukohtadest ja ka laiemalt toiduteemadel erinevates väljaannetes, enim vist Oma Maitses. Mitte palju. Viimati oli minu mahituse tagajärjel Oma Maitse Facebooki-lehel küsitlus, mida arvatakse selle mõjust kui toidukohtades oleks menüüs toidu kalorsus märgitud. Et kas tehtaks tervislikumaid valikuid. Oma töökohal püüan propageerida tervisliku toitumise toetamist. Pean silmas, et kui tellime cateringi, siis poleks ainult saiakesed ja küpsised vaid veidigi mitmekülgsem ja tervislikum. Samamoodi olen pinnuks pepus meie majas tegutseval kohvikul. Ise toitun enamjaolt tervislikult, kuigi sageli veidi liiga rohkelt. Personaaltreener, kellega paar korda nõu olen pidanud, vaatas mu toidupäevikut ja imestas, kuidas selliste koguste juures on võimalik natuke isegi kaalu kaotada.”

Trenn Aedale meeldib, aga mõnikord on aja leidmisega raskusi. Jõusaal on tema eriline lemmik. Aet on tihe külaline fitness.ee lehel ja trenni teeb ta tunde järgi täpselt oma tempos. Ka kepikõnd pole talle võõras- Narva-Jõesuu imelisel liivarannal on seda ju lausa lust harrastada. Rulluisutamas käib ta ka, kui satub kohta, kus on võimalik kasutada korralikke kergliiklusteid.

Kepikõnni käigus ja tõttu tekkis 3 aastat tagasi ka üks siiani edukas kodanikualgatus – FB-grupp “liiklus Narvas loogiliseks”. Edukas ses mõttes, et tehakse linnavalitsusega koostööd ja paljud kohad liikluses on juba seetõttu sujuvamaks korraldatud.

Sel aastal läks Aet ka esimest korda personaaltreeneri juurde nõu saama, kuidas efektiivsemalt tegutseda ja mitte rumalalt rapsida. Loomulikult soovitas ta rohkem aeroobset trenni. Aet jutustab: “Hakkasingi tegema. Veidi hiljem tegin laktaaditesti, mille alusel treener kirjutas soovituse: 3 jõusaalitrenni, 2 rasvapõletustsoonis pulsiga trenni poolteist tundi ning 1 vastupidavustsoonis trenn kestusega üks tund. Soovitas ka jooksma hakata, vaatamata sellele, et mul jooksmise ajal põlv valutama hakkab. Kõlab nagu valmistuks olümpiaks, aga suve jooksul tegingi nii ja väga nautisin. Kaalust ma alla eriti ei võtnud, sest sõin hästi ja ei püüdnudki tagasi hoida. Ma ei taha dieeditada vaid leida enda jaoks tasakaalu, kus ma ei peaks loobuma heast toidust, ent siiski olla terve ja heas vormis.”
“Mind hämmastab ja kurvastab, kuidas paljud targad inimesed käituvad oma tervise suhtes kui idioodid. Mina tahaks oma blogimisega innustada just neid, kes pole nö ülalpeetavad tibid (palun mõista irooniat) vaid targad ja tegusad inimesed, kes on tööalaselt ja ka tööväliselt aktiivsed ühiskonnaliikmed. Inimesed, kes töötavad ajuga. Aju tööks on samuti kasulik, kui kere on korras ja keset päeva kasvõi kõndida on ajutööle väga ergutav. Vähema pingutusega parem tulemus. Hiljuti rääkisin ühtede koolituste korraldajatega, et nad arvestaksid mitmepäevaste koolituste päevakava koostamisel, et oleks liigutamisvõimalused. Mitte et koolitustel sport kohustuslikuks teha, aga jätta selleks võimalus ja toetada, nt teha ettepanek matkaks vms. Lisaks võiks pikalt rääkida kui nutikas oleks maapiirkondadesse rohkem kergliiklusteid rajada, selle asemel et lapsi koolibussiga sõidutada. Seda olukorras, kus laste rasvumine on kasvav probleem.”

Aeda blogiga saame tutvuda juba üsna pea naisedtrenni.ee lehel!

Leave a comment

Your email address will not be published.


*