Miks ma jooksen

Miks sa jooksed? Seda küsimust on minult viimasel ajal palju küsitud. Olen endine fitnessisportlane, kes alustas jõusaali- ja omal käel ka jooksu- ning rattatreeninguid praeguseks 15 aastat tagasi, alates 2008. aastast treenisin jõusaalis võistlemise eesmärgil, viimastel aastatel olen aga sportinud taas harrastaja tasemel. Olen kahe väikese lapse ema ja hetkel on minu treeningute eesmärgiks lihtsalt enese vormishoidmine.

Niisiis, miks ma jooksen? Kunagi, 15 aastat tagasi hakkasin jooksma seetõttu, et oli soov kõrgkkooli sisse saada, kus sisseastumiseks oli vajalik läbida kehalised katsed. Hiljem, juba õppides oli hea füüsiline vorm samuti vajalik, kuna seda eeldas õpitav eriala. 2006. aastal asendusid jooksutreeningud aeroobika ja tantsutreeningutega ja alates 2008. aastast, mil otsustasin hakata võistelma bodyfitnessis, jäid jooksutreeningud üldse ära, sest esikoha sai omale raske jõusaalitreening. Võistlemise lõpetasin 2011. aastal ja 2013. aasta algul sain esmakordselt emaks. Kogu selle aja jätkasin kergemate jõusaalitreeningutega ja lapsevankrit lükates käisin õues samuti pikki kilomeetreid maha. Peale teise lapse sündi 2015. aasta lõpus sai aga selgeks, et kahe väikese lapsega õues tempokat kiirkõndi kohe enam kuidagi ei harrasta ja seetõttu panin paika omale sobiva nädalakava, mil saan jätta lapsi koju, et ise saaksin käia kordamööda kas jõusaalis või õues jooksmas. Jooksutreeninguid tuleb hetkel 2-3 nädalas ja jooksen põhiliselt hommikuti tühja kõhuga, kuna on soov ka mõned kilod kaalu keharasva arvelt kaotada (varasemad kogemused võistlemise vallas on näidanud, et selline rasvapõletusprogramm sobib minu jaoks kõige paremini).

Kodukandi metsades

jooksen2

Miks just jooksmine? Mul on olemas ka jalgratas, mida aegajalt vahelduse mõttes kasutan, aga jooksmine on minumeelest imelihtne just seetõttu, et kõik, mida selleks vajan, on korralik paar jooksujalatseid ja ilmale vastav riietus. Ma ei ole seni mõõtnud kilomeetreid ega pulssi, küll aga võtan aega ja jooksen tunde järgi üsna rahulikus tempos- hea enesetunne ka peale treeningut on tähtis! Saan joosta absoluutselt igal pool- kodukandis, mitmepäevasel väljasõidul perega, ükskõik kus- jooksutossud reisikotis ei võta ju kuigipalju ruumi, paar lühikesi pükse ja top samuti mitte. Ja selle tunnikese, mil saan lapsi jätta hoida, leiab ka üldjuhul alati.

Hiiumaal puhkuse ajal

DSC_0278[1]

Jooksuring päeva alustuseks annab mõnusa tunde, äratab korralikult üles kogu ainevahetuse ja ülejäänud päeva saan tegeleda muude vajalike asjadega, olgu need siis toimetused kodumajapidamises, lastega aja veetmine või midagi muud.

Hiljuti registreerisin end ära sügisel toimuvale SEB Tallinna maratonile distantsile 21,1 km. See on mulle sihtmärgiks ja motivatsiooniks- kas suudan sellise maa vastu pidada ja mis ajaga. See on see, mis paneb mind jooksuringe aegajalt pikendama ja sunnib oma ettevõtmises järjepidev olema. Raha on ju makstud, lubadus antud- kuidas ma siis alla võiksin anda?

Miks jooksed Sina? Või miks sooviksid alustada jooksutreeningutega? Jaga motivatsiooni ja kogemusi ka teistega, osale loosimises ja võida väärtuslik auhind!

jooksumängu_banner

Loosimises osalemiseks:

  1. kirjuta siia kommentaariumisse, miks Sina jooksed (või soovid hakata sellega tegelema), lisa kommentaari ka oma meiliaadress
  2. Ole Facebookis NaisedTrenni.ee, Fresh Gym&Fitness ja Vestige Verdant Eesti fänn
  3. mine NaisedTrenni.ee Facebooki lehele ja jaga mängu reklaami ka oma Facebooki seinal

Võitja saab endale:

  • ajakirja Hers poolt väljapandud treeningpäeviku, kuhu saab märkida kogu oma päevategevuse: unetunnid, täpse toitumise ning treeningplaani
  • piiramatu kuukaardi spordiklubilt Fresh (väärtus 49 eur), mis võimaldab kuu aja jooksul osa võtta kõikidest klubis pakutavatest treeningutest mistahes ajal
  • 50 eur kinkekaardi Fithsopilt
  • absoluutse teenäitaja 100% orgaanilises näohoolduses, rohkete auhindadega pärjatud Vestige Verdant luksusliku näoõli Rare Oil Blend (50ml, väärtus 49 eur)

Loosimine toimub 28. juulil!

33 Comments on Miks ma jooksen

  1. Violetta // 22/07/2015 at 10:15 // Vasta

    Jooks annab hea enesetunde, annab vastupidavust ka muude asjadega tegelemiseks. Jooksen ikka iga nädal natuke. Aitab ka kaloreid kulutada. Ka praegu lähen teen ühe väikese jooksuotsa, nii et mõnus on… Õle ei pinguta, siis tekib tüdimus.

  2. Viktorija Oks // 22/07/2015 at 10:21 // Vasta

    Lihtsalt naudin. Jooksmine vabastab mõtetest, annab energiat ja mõnusat tunnet. Ma tunnen jõudu ja motivatsiooni teha enamat. Kõige enam meeldib joosta pikemaid distantse rahuliku tempoga

  3. Viktorija Oks // 22/07/2015 at 10:23 // Vasta

    Lihtsalt naudin. Jooksmine vabastab mõtetest, annab energiat ja mõnusat tunnet. Ma tunnen jõudu ja motivatsiooni teha enamat. Kõige enam meeldib joosta pikemaid distantse rahuliku tempoga

    viktoriaox@gmail.com

  4. Kristina // 22/07/2015 at 10:32 // Vasta

    Miks ma jooksen? Jooksmine on lihtne – lihtsalt astud uksest välja ja lähed. Jooksmine on kerge – rahulikult joostes võid päris pika tiiru teha. Jooksmine on mugav – ei ole vaja spordiklubi, kuhugi mingiks kellaajaks minna, ei pea omama erilisi vahendeid. Jooksmine lõõgastab – jooksu ajal saad mõelda omi mõtteid (või üldse mitte midagi mõelda), väljuda igapäevasest rutiinist. Kõige lemmikumad jooksud on olnud ikka vihmaga – ei ole liialt palav ja mõnus vihmasabin paitab põski, mis teeb jooksu kuidagi kergemaks. Mulle meeldib käia ka rahvajooksudel, kus saan võistelda iseendaga – iga jooksuga joosta välja parem aeg. See on päris hea motivaator, kui näed enda arengut positiivses suunas liikumas. Kui keegi veel kahtleb, kas minna jooksma, siis mine kindlasti! 🙂

  5. Jooks on parim stressimaandaja, nimetaksin seda isegi enda isiklikuks phsühholoogiks. Jooks annab võimaluse võtta aeg maha, nautida loodust ja aega iseeendale ning samal ajal hoolitseda enda füüsilise poole eest. Minu silmis pole jooks pelgalt vaid füüsiline tegevus, vaid teeb suure heateo ka vaimsele poolele.

    triinkalmu@gmail.com

  6. psühholoog* 😀

    triinkalmu@gmail.com

  7. Merilin V. // 22/07/2015 at 11:05 // Vasta

    Jooksen kuna see tekitab minus hea enesetunde ja hoian end vormis.

    merilinmerilin@hotmail.com

  8. Merje Lõhmus // 22/07/2015 at 11:18 // Vasta

    Jooksmine annab hea enesetunde ja palju energiat. Jooksen iga päev ja iga ilmaga. 🙂

  9. Marit Bauman // 22/07/2015 at 11:32 // Vasta

    Jooksen, et end vormis hoida 🙂

    maritbauman@gmail.com

  10. Hei!
    Aasta tagasi ma sundisin ennast jooksma ja peale Pärnus toimunud kahe silla jooksul osalemist andsind mu põlved valusa tagasilöögi.
    Sellel kevadel algas kõik sellest, et võitsin raadio Uunost tasuta pääsme SEB Maijooksule. Võtsin eesmärgiks sellest 3km (joogipunktini) joosta. I MADE IT!
    Peale seda hakkasingi uuesti jooksmas käima, sest ma lihtsalt armusin uuesti sellesse. Lisaks aitab see mu kõhul ennast paremini tunda (enne jooksu punnis ja peale seda väiksem).

    LOVE.LOVE.LOVE.

  11. Liina Kolk // 22/07/2015 at 12:49 // Vasta

    Ma lihtsalt naudin jooksmist. Parim tujutõstja 🙂

  12. Kunagi ei meeldinud mulle üldse joosta. Ajaga olen endale selgeks teinud,et ei ole nii hull asi. Ei käi küll igapäevaselt jooksmas,kuid kunagi ei tea,millal see aeg tuleb. kadi07@hot.ee

  13. Kirke Ruuven // 22/07/2015 at 14:22 // Vasta

    Mina jooksen tavaliselt üksinda. Ja ma jooksen sellepärast, et see annab mulle suurepärase võimaluse värskendada oma keha ja vaimu. Samal ajal saavad lihased natuke tööd teha ja kaloreid põletada! 🙂

  14. Iga teine naine // 22/07/2015 at 14:58 // Vasta

    Kuna tänapäeval ei ole enam sotsiaalselt aktsepteeritud olla rahul oma kehaga ning muidu mehed ei vaata mind, olen hakanud jooksma. Tänu jooksmisele olen hakanud rohkem tähelepanu pöörama ning tunnen kuidas muutun iga päevaga ainult rohkem nartsissistlikumaks.

  15. Jooksmine tagab mulle hea enesetunde. Mõnus on üksi minna päikeseloojangul jooksma ja mõelda omi mõtteid. Jooksmine võtab ka mu liigse une vajaduse 😀

  16. Silvian // 22/07/2015 at 18:39 // Vasta

    Varem vihkasin jooksmist kogu südamest, sest olenemata tugevast spordipõhjast väsisin alati kiirelt ära, kuna tempo (ja sellega koos pulss) oli ebaühtlane. Nüüd, kui mul on aastane pädalik kodus, jooksen 2x nädalas, kui pisike trennis on.
    * Jooksen seepärast, et see on minu aeg, kus saan teha seda, mida parasjagu heaks arvan
    * Jooksen seepärast, et leidsin omale sobiva jooksutempo jog.fm abil, avastan enda jaoks veel rohkem head muusikat
    * Jooksen, sest tahan end vormis hoida. Jooksen edasi, sest välimus+kaal on märgatavalt muutunud
    * Jooksen, kuna võiduiha ja “ärapanemissoov” on nii suur – kui tahaks lõpetada, suudan natuke veel, et eelmisest korrast parem oleks
    * Jooksmaminek on paras organiseerimine ja logistika, seega kasvatan ka tahtejõudu
    * Jooksen, et oma parema kehaga edvistada 😉
    * Jooksen, sest see on hea harjumus

  17. Epp K. // 22/07/2015 at 19:50 // Vasta

    mina tunnistan hetkel mulle joosta ei meeldi kuid selle asemel võin ma kiirkõndi teha.. Vahel ulatuvad mu teekonnad isegi 20km-listeks… Võib olla kui olen piisavalt alla saanud siis pole välistatud ka jooksmine kuid hetkel mitte
    niki20@hot.ee

  18. Epp K. // 22/07/2015 at 19:50 // Vasta

    mina tunnistan hetkel mulle joosta ei meeldi kuid selle asemel võin ma kiirkõndi teha.. Vahel ulatuvad mu teekonnad isegi 20km-listeks… Võib olla kui olen piisavalt alla saanud siis pole välistatud ka jooksmine kuid hetkel mitte
    niki20@hot.ee 🙂

  19. Epp K. // 22/07/2015 at 19:51 // Vasta

    mina tunnistan hetkel mulle joosta ei meeldi kuid selle asemel võin ma kiirkõndi teha.. Vahel ulatuvad mu teekonnad isegi 20km-listeks… Võib olla kui olen piisavalt alla saanud siis pole välistatud ka jooksmine kuid hetkel mitte
    niki20@hot.ee 😛

  20. Ma jooksen, sest mu kehale meeldib see. Ma jooksen, sest jooksmine annab mulle häid emotsioone. Mitte iga jooks pole kerge, mõni jooks on päris raske kohe. Aga ma siiski jooksen, sest pärast igat jooksu valdab mind imeline tunne. Ma jooksen, sest joostes ja pärast jooksu ma tunnen end võimsana. Ma jooksen, sest see hoiab mind vormis. Ma jooksen, sest tahan areneda ja saada veel paremaks jooksjaks. Ma jooksen, sest mul on janu rekorditele. Jooksmine on minu sõltuvus!

  21. Mina pole ka just kõige eeskujulikum jooksija, sest nagu ikka.. tahaks ju selleks ideaalsemaid tingimusi kui need, mida ühel linnal ilma suuremate parkide/staadioniteta pakkuda on (jooksurada linnast väljapool, mitte asfalteeritud teekattega jne jne), ning olen iseenda jaoks täielikult välistanud valgusfoori tagant valgusfoori taha sörkimise, sest see tundub kuidagi tobe (eriti väikelinna kohta, kus kõik tunnevad kõiki ja nii võib iga kell jooksmisest saada mitukümmend minutit kestev jutuajamine mõne endise koolikaaslasega). 🙂 Küll aga usun, et õigesti valitud tempo ja distantsiga on jooksmine igati lõõgastav ja ennast ka ehk veidi unustamapanev tegevus. Miks käin mina jooksmas? Kuna lisakilosid väga kuskilt kaotada ei ole, siis pigem lihtsalt teen seda vabast tahtest/soovist ennast veidi liigutada või minnes avastama veel mõnd avastamata paika, siis on aeg-ajalt täiesti mõeldav ühendada avastusretk kasulikuga (ehk spordi tegemisega). Küll aga maratonijooksust kui sellisest enam meeldib mulle intervalltreening ehk siis paar minutit kõndi ja natuke jälle jooksu. Vahelduv tempo annab võimaluse energiavarusid koguda ning ühtlasi teeb trenni vaheldusrikkamaks ja hoiab meele erksa (st ei kao päris oma mõtete taha ära). 🙂

    kelllllyt@gmail.com

  22. Jooksen, sest jooks annab palju juurde. Peale jooksmist on selline rahulolu ja enesetunne super. Jooksen, sest lubasin endale, et järgmine aasta jooksen elu esimese poolmaratoni. Jooksen, sest ma lausa jumaldan jooksimisi ja jumaldan ka jooksuvõistluseid.

  23. Jooksen et vormi saada. Joostes maandan pingeid.See annab palju jõudu. Saab mõtteid eemale 🙂

  24. kati saviir // 23/07/2015 at 16:02 // Vasta

    Jooksen ma selle tõttu, et treenida mitte ainult enda kerelihaseid vaid ka südamelihast! Lisaks annab jooks mõnusa koormuse, hea enesetunde ja jooksurajad on alati erinevad. Mitte kunagi ei hakka joostes igav, kui võtta suund sisse kuhugi uude kohta. Jooksujärne rahulolu on kirjeldamatu ja selleks ei peaks jooksma pikka maad, piisab ka lühikesest.

  25. Miks ma jooksen..
    Mina hakkasin jooksma eelmise aasta augustis, seega peaaegu üks aasta tagasi. 18-aastane noor neiu, kelle silmis ei olnud enam erilist rõõmu ja kes oli ennast käest ära lasknud (käisin õues ainult, et kooli saada). Tundsin, et olin kaotanud kontrolli enda emotsionaalse ja füüsilise mina üle ning pidin midagi ette võtma. Aastake hiljem, üle 18 kilogrammi kergem ja mõttemaailm päikselisem kui kunagi varem!

    Jooksmine annab nii palju: parem enesetunne, rahulolu, stressi leevendus või sellega parem toime tulek, uued tutvused jooksjate seas, enesekindlus ja palju muud.

    email: enel.tubin@hotmail.com

  26. Triinu // 23/07/2015 at 22:09 // Vasta

    Miks? Aga miks mitte? Joostes unustan kõik mured, stressi, halvad päeva sündmused. Kuulan head muusikat, naudin loodust.. See on aeg iseendale..Aeg, mis on täiesti MINU. Olen ainult mina ja minu tahtejõud. Jooksmine on parim viis leida üles *PAREM MINA*
    `Run like hell and get the agony over with.`

  27. Marlen // 25/07/2015 at 22:15 // Vasta

    Jooksmine vabastab mind pingetest ja tekitab hiljem kergema tunde.See on hetk iseendale.Naudin oma liikumist ja ümbruskonda,mida läbin.Kui päev on kehvasti läinud,siis jooks on ainuke,mis suudab veel päeva paremaks muuta.Oskan vaid öelda üht:”Ma armastan jooksmist”

  28. Marian // 26/07/2015 at 15:03 // Vasta

    Ma tahan hakata jooksma pärast beebi sündi koos temaga. Sest värskes õhus liikumine tuleb ainult kasuks ja beebiga niikuinii tuleb õues käia. Miks mitte siis ühendada need kaks asja just nii. Jooksmine parandab füüsist ja tõstab võhma ning on väga hea viis ennast jälle paremasse vormi tagasi viia.

    mannu1114@hotmail.com

  29. Kristiina // 27/07/2015 at 13:30 // Vasta

    Ma jooksen sellepärast, et see annab lihtsalt meeletult mõnusa tunde. Terve keha justkui vabaneks kõikidest probleemidest.

  30. Mari Liis // 28/07/2015 at 09:03 // Vasta

    Jooksen eelkõige füüsilise vormi pärast.Jooksen 5-6 korda nädalas ja tavaline distants on 8-10km.Kuna mul siin lähedal ühtegi jõusaali ei ole siis minu jaoks on parim viis enda vormis hoidmiseks just jooksmine.Põletab kenasti kaloreid ja hoiab keha toonuses.Hea võimalus olla üksi ja mõelda oma mõtteid.Värskes õhus ja kaunis looduses jooksmine on väga lõõgastav.Alustades päeva jooksmisega on terveks päevaks energiat ja väga hea enesetunne.Armastan jooksmist! 🙂

  31. Annely // 28/07/2015 at 12:33 // Vasta

    Ma jooksen, sest naudin seda, samuti enda keha heas vormis hoidmiseks, mõnusa enesetunde saamiseks. Kuna ujuda mulle ei meeldi ja rattasõit hakkab selja peale, siis on jooksmine just see õige.. 😉

Leave a comment

Your email address will not be published.


*